[O1] jak wyczyścić intercooler ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anpado
    Drive
    • 2011
    • 65

    [O1] jak wyczyścić intercooler ?

    Obudowa przełączników sterowania szybami wymieniona Przy okazji wymieniony filtr przeciwpyłkowy. A, że już się rozpędziłem, to korzystając z porad tego szacownego forum zdemontowałem schowek i przestawiłem klapkę obiegu powietrza tak, żeby szybki nie parowały (co za trep projektował zębatki przy silniczkach!!!). A to wszystko przy "sprzyjającej" pogodzie, hehe... CDN
  • guzolot
    Rider
    • 2010
    • 473

    #2
    [O1] jak wyczyścić intercooler ?

    Witam.
    Jak ostatnio montowałem światła dzienne zauważyłem za prawą kratką zderzaka jakąś chłodniczkę. Doczytałem, że to intercooler. U mnie ta chłodniczka jest nieźle zapyziała. Nic nie kapie ale widać, że to olej z kurzem, piaskiem i licho wie z czym jeszcze.

    Zastanawiam się, czy jak pojadę na karchera i tam psiuknę ciśnieniem to nic złego się nie stanie? Może lepiej jakimś sprayem do mycia silników i potem szlauchem?

    Pozdrawiam
    Andrzej
    Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
    ---


    A to moja skodzinka:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      Może lepiej jakimś sprayem do mycia silników i potem szlauchem?
      Ja tak robię raz w roku i to jest zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Zbyt duże ciśnienie może uszkodzić intercooler. Ewentualnie możesz jakimś tanim karcherem, tzn. takim, który nie daje dużego ciśnienia.

      PS Jakie światełka zamontowałeś?
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • guzolot
        Rider
        • 2010
        • 473

        #4
        W tym wątku są fotki:


        Andrzej
        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
        ---


        A to moja skodzinka:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

        Komentarz

        • pinoczet81
          Classic
          • 2010
          • 24

          #5
          Kolego ja właśnie wymieniłem intercooler bo miałem pękniety i podczas deszczu zasysało mi wode i wchodził tryb awaryjny i to był koszmar,a po wymianie jest idealnie. w starym intercoolerku też miałem olej i to jest kiepski objaw ale wyczyściłem całą odme i zamontowałem nowy intercooler.ak będziesz czyścił pod ciśnieniem to żebyś go nie uszkodził mechanicznie bo będzie lipa. ja proponuje go wykręcić i delikatnie go wyczyścić i odrazu całą odme wyczyść z tego oleju. Pozdrawiam.

          Komentarz

          • guzolot
            Rider
            • 2010
            • 473

            #6
            U mnie nic złego się nie dzieje. Po prostu jest zasyfiony. Aż dziwię się, że wszystko działa ok.
            Będę musiał to przemyć. Ale całość rozbierać? Chyba dużo z tym roboty. Czy może to pestka na pół godziny?

            Pozdrawiam.
            Andrzej
            Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
            ---


            A to moja skodzinka:
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              guzolot, Oczywiscie pestka jeżeli ktoś juz to robił Ale zawsze musi byc ten pierwszy raz. Odkręcasz lampę prawą i masz dostęp aby zdjąć opaski sprężyste z przewodu powietrza od intercoolera do kolektora. Odpinasz wtyczkę od czujnika.
              Potem trzeba zdjąć prawe koło i prawe plastikowe nadkole. Odpinasz kolejną opaskę i przewód powietrza który idzie dołem od turbiny do intercoolera. Potem zobaczysz dwie śrubki na kluczyk 10mm na których trzyma sie chłodnica powietrza. Odkręcasz je i manipulując wyciagasz przez nadkole. To wszystko. Delikatnie czyścisz aby nie pozaginać radiatora i z środka wylewasz pół szklanki oleju i zastanawiasz się czy juz czas na turbine czy to tylko odma
              Tomek

              Komentarz

              • guzolot
                Rider
                • 2010
                • 473

                #8
                W całej operacji nie przeszkodzi duży zbiornik na spryskiwacz? Czy on jest wyżej?
                Andrzej
                Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                ---


                A to moja skodzinka:
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                Komentarz

                • Endri
                  Classic
                  • 2010
                  • 4

                  #9
                  Witam.Jestem tu nowy.Ma może ktoś na zbyciu kolektor wydechowy do skody octavii 1.6 LX.

                  Komentarz

                  • pinoczet81
                    Classic
                    • 2010
                    • 24

                    #10
                    Kolego jak pisze Tomek_dx to nic skąplikowanego dasz rade.Tylko delikatnie go czyść żeby go nie zmasakrować. Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      guzolot, Zbiornik na spryskiwacz nie przeszkadza ponieważ intercooler wyciagasz do dołu a zbiornik jest nad nim. Pierwszym razem wyjmij sobie przednią lampę a bedziesz wyszystko widział jak na dłoni.
                      Tomek

                      Komentarz

                      • guzolot
                        Rider
                        • 2010
                        • 473

                        #12
                        No to wyczyściłem. ALE.
                        Coś spier.... ops: bo teraz przy przyspieszaniu syczy na moje ucho z prawej, chyba ma mniej mocy i bardziej kopci (przy przyspieszaniu ). No i mam wrażenie, że nie pracuje równo jadąc z ok 2-2,5 tys rpm. Czuć czasem takie bardzo delikatne "szarpnięcia". Wcześniej gładziutko chodził.
                        Wymieniałem też czujnik temp. płynu chłodzącego. Zdejmowałem łącznik między filtrem a tą aluminiową rurą (to po prawej patrząc od przodu). Ale mam wrażenie, że jej połączenie z tym plastikiem po lewej co idzie do przodu na dół obruszało się i jest za luźno, i tam pewnie powietrze spitala.
                        Nic się nie zaświeca. No ale wyraźnie syczy. Nie wiem jak uszczelnić to połączenie po lewej, Niby pierścienie pozapinane, a rura ma luz jakieś 3-5 mm można ją ruszać .

                        Andrzej :cry:
                        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                        ---


                        A to moja skodzinka:
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                        Komentarz

                        • octaviawrc
                          Rider
                          • 2007
                          • 337
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          #13
                          najlepiej jest zciagniesz zderzak jakies 10 wkretów, potel przednia lampe i masz wszystko widoczne.
                          u mnie ktos zle założył ta czarna osłone naprowadzajaca powietrze i wytarło w ic malutka dziure. syczało dymilo to byl powód zamontowania fimc (zobaczysz na foto auta).
                          do tematu sprawdz wszystkie złączki czy sa dobrze osadzone i zakleszczone.
                          wymyj złącza rur w srodku najlepiej odtłuść.
                          ja to robilem 2 razy w roku.
                          jak robisz z ic to sprawdz tez w jakim stanie jest egr i orurowanie do ic.
                          pozdro
                          SPRZEDAM TANIO

                          Komentarz

                          • guzolot
                            Rider
                            • 2010
                            • 473

                            #14
                            Okazało się, że źle spiąłem na dole przy IC. :/ Już poprawione - auto odzyskało wigor.

                            Tak czy siak na górze kolanko ma luz. Ale póki co nie dmucha tędy. Chciał bym to naprawić zanim się rozleci do końca. Tylko jak? Owinąć taśmą do przewodów wodnych? Jakaś taka szeroka szara - polecali mi w sklepie motoryzacyjnym.

                            Nie chciał bym obudzić się którejś niedzieli bez teleranka :roll:

                            Andrzej

                            Ps. Następnym razem zdejmę zderzak, albo od str nadkola będę płukał bez wyciągania.
                            W środku nie było dużo oleju. wręcz bardzo mało - nawet nie udało się go wykapać. Martwić się już o turbinę? Czy jeszcze nie?
                            Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                            ---


                            A to moja skodzinka:
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                            Komentarz

                            • sew1981
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2009
                              • 10986
                              • Fiat

                              #15
                              guzolot, tam trzeba dobrze wszystko pospinać do kupy. ja miałem popękane trochę doloty w asz, to jak mi raz zlozyli nowy ic ale z troche innymi zlaczkami (od innego tdi), to jak walnelo w trakcie jazdy to myslalem ze wysadzilo silnik. tam jest mega cisnienie. pozniej cos skombinowali mechanicy i sie trzymalo elegancko.

                              Komentarz

                              • outlaw
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 237
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                czy ktos moze ma jakies foty ,jak to jest robione krok po kroku, tak wiem smiesznie to brzmi , rozkercic to nie problem , skrecic i sie nie pomylic , to juz cos

                                [ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:19 ]
                                odma

                                [ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:20 ]
                                odma

                                [ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:20 ]
                                odma

                                [ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:27 ]
                                dzis po 7 godzinach , wyczyszczcilem , zalozylem i , :szeroki_usmiech syczy i kompci ,ma jakies dziwne szarpniecia , oraz moc slaba, ale gwiz jest za...y turbo chodzi , czy ta dolna plastikowa rura co idzie dalej od ic, tak syczy ,tam jest taka sprezyna zaciskowa i dziwnie to wyglada, bo niby rura plastikowa ma wejsc w wypustki, i ta sprezyna ma to docisnac, tak tyle ze , plastik nie ma tych wlasciwosci co guma, elastycznosci .

                                [ Dodano: Pon 30 Sie, 10 00:58 ]
                                zrobilem i juz nie syczy,ta rura plastikowa ma te upierdliwa sprezyne, posmarowlem przed zalozeniem smaem bialym i weszlo, git octawka chodzi jak, nowa

                                [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 00:47 ]
                                bylem w serwisie w Edinburgh(edynburg,edinburg)

                                i stwierdzili ze to turbo, i licza sobie za nowe turbo 840 funtow
                                :shock: :shock: :shock: , ja nie dalem za wygrana i zaczalem sam kopac, jak widac , :szeroki_usmiech serisant tez spartaczyl prace , to jest ta upierdliwa rura ktora idzie do stalowej do ic, turbo, jak widac , nie sa dobrze spasowane powierzchnie! , nie dokonczylem dzis bo nie podladowalem latarki, trudno jutro dokoncze wymontowanie jak, cos nowego nie wyjdzie, np. ukrecone glowki srub lub nakretek.
                                Załączone pliki
                                prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                Komentarz

                                • skalar
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 575

                                  #17
                                  odswieże kotlecikamam zamiar wyczyscic intercollera w swoim AUM,macie jakies nowe podpowiedzi i nowinki jak to dobrze zrobić???

                                  Komentarz

                                  • guzolot
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 473

                                    #18
                                    Ja bym teraz zdjął koło, i nadkole i bez rozbierania układu IC mył ciśnieniem.
                                    Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                    ---


                                    A to moja skodzinka:
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                    Komentarz

                                    • skalar
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 575

                                      #19
                                      Zamieszczone przez guzolot
                                      Ja bym teraz zdjął koło, i nadkole i bez rozbierania układu IC mył ciśnieniem.
                                      nie rozwali ic???

                                      Komentarz

                                      • Sev
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1295

                                        #20
                                        Nie rozwali o ile pistoletem nie przywalisz w niego

                                        Możesz też tylko odkręcić nadkole, bez ściągania koła, wyciągnąć kratkę ze zderzaka i jadziem z koksem
                                        Wpierw od strony koła (przeciwnie do kierunku przepływu powietrza) a potem doczyścić od strony kratki, domyć kierownice powietrza.

                                        Jeżeli masz zaolejony od dołu to zapewne przeciera się i szybko go wymienisz bo się przedziurawi.
                                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                        Komentarz

                                        • skalar
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 575

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Sev
                                          Nie rozwali o ile pistoletem nie przywalisz w niego

                                          Możesz też tylko odkręcić nadkole, bez ściągania koła, wyciągnąć kratkę ze zderzaka i jadziem z koksem
                                          Wpierw od strony koła (przeciwnie do kierunku przepływu powietrza) a potem doczyścić od strony kratki, domyć kierownice powietrza.

                                          Jeżeli masz zaolejony od dołu to zapewne przeciera się i szybko go wymienisz bo się przedziurawi.
                                          a w srodku jak wyczyscic???

                                          Komentarz

                                          • Sev
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1295

                                            #22
                                            W środku bez demontażu z auta się nie obejdzie. Kupiłbym litr benzyny ekstrakcyjnej, zaślepił jeden koniec, otwór na MAP sensor, zalał co nieco do środka, zatkał drugi koniec i płukał, płukał, płukał, wylać, zalać czystą znowu i płukać, płukać, płukać a na koniec zostawić otwarty żeby odparowało.
                                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                            Komentarz

                                            • looker
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1886
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                              #23
                                              Pamięta ktoś jaką średnicę ma gumowy łącznik pokazany na zdjęciu 2-gim od góry ? ten spinający IC z plastikową rurą idąca pod auto ? Musze go wymienić i potrzebuję nieco dłuższy więc zamówienie takiego samego nie wchodzi w grę.
                                              Myślałem nad produktami tej firmy : http://allegro.pl/lacznik-silikonowy...803062338.html
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz

                                              • outlaw
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 237
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                srednicy nie pamietam :roll:
                                                prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                                Komentarz

                                                Pracuję...